Gzy, dnia 02.10.2006r.


Znak sprawy: 341-8/2006

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty


Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych w imieniu Gminy Gzy informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na:

Obsługę bankową polegającą na udzieleniu kredytu długoterminowego w wysokości 480.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy z okresem spłaty przez 5 lat.

wybrana została oferta Nr 1 złożona przez firmę:

Bank Ochrony Środowiska S.A.

III Odział w Warszawie

Al. Jana Pawła II 12

00 – 124 Warszawa


Oferta z najniższą ceną. Uzyskała najkorzystniejszy bilans punktowy. Oferta spełnia wszystkie

wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia


Cena oferty: 61.673,10 zł

(słownie: Sześćdziesiąt jeden tysięcy sześćset siedemdziesiąt

 trzy i 10/100 złotych)


Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej, których procedury określono w dz. VI - art. 179 do 198 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dn. 29.01.2004r. (Dz.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177 z późniejszymi zmianami).








Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym
o wartości poniżej 60 000 euro
na obsługę  bankową  polegającą  na  udzieleniu  kredytu długoterminowego
 w wysokości 480.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
 z okresem spłaty przez 5 lat.


  1. Zamawiający:


GMINA GZY

06-126 Gzy

pow. pułtuski

godz. urzędowania 800 - 1600

tel. fax. (023) 691-31-67

e – mail: uggzy@wp.pl


  1. Tryb udzielenia zamówienia


Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej 60.000 EURO.

Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39 – 46 Prawa zamówień publicznych.

Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

  1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z dnia 9 lutego 2004r. Nr 19, poz. 177)

  2. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z dnia 24 maja 2006r. Nr 87, poz. 605),

  3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 maja 2006r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do EURO stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych. (Dz.U. z dnia 24 maja 2006r. Nr 87, poz. 610),



  1. Opis przedmiotu zamówienia


Przedmiotem zamówienia jest:

Obsługa bankowa polegająca na udzieleniu kredytu długoterminowego w wysokości 480 000 zł płatnego w jednej transzy tj. 16.10.2006r. z okresem spłaty przez 5 lat w okresach kwartalnych:

Rok 2007 - 31.03.2007r. – 24.000 zł,

30.06.2007r. – 24.000 zł,

30.09.2007r. – 24.000 zł,

31.12.2007r. – 24.000 zł

Rok 2008 - 31.03.2008r. – 24.000 zł,

30.06.2008r. – 24.000 zł,

30.09.2008r. – 24.000 zł,

31.12.2008r. – 24.000 zł

Rok 2009 - 31.03.2009r. – 24.000 zł,

30.06.2009r. – 24.000 zł,

30.09.2009r. – 24.000 zł,

31.12.2009r. – 24.000 zł

Rok 2010 - 31.03.2010r. – 24.000 zł,

30.06.2010r. – 24.000 zł,

30.09.2010r. – 24.000 zł,

31.12.2010r. – 24.000 zł

Rok 2011 - 31.03.2011r. – 24.000 zł,

30.06.2011r. – 24.000 zł,

30.09.2011r. – 24.000 zł,

31.12.2011r. – 24.000 zł

z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy.

Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kod CPV 66130000-0


Części zamówienia


Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych


Zamówienia uzupełniające


Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.


Oferty wariantowe


Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Termin wykonania zamówienia


Wymagany termin wykonania zamówienia

16.10.2006 roku

Określenie kosztu całkowitego kredytu wg:

  • stopy WIBOR 3M – na dzień 05.09.2006 r.

  • marży,

  • prowizji,

  • innych kosztów na dzień 05.09.2006 roku.


Warunki udziału w postępowaniu


O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy spełniają następujące warunki:

1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy

nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

  1. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

  2. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

  3. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.


2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne


Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

  • wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych

  • wykonawców, którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty z osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności,

  • wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,

  • wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków,

  • wykonawców, którzy nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.


Zamawiający odrzuca ofertę, która:


  • jest niezgodna z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

  • jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

  • zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

  • została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub nie zaproszonego do składania ofert,

  • zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny,

  • jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.


Informacje o świadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu


W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:


1. Dokumenty wymagane


  • formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – zał. Nr 1

  • aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

  • dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych,

  • koncesja, zezwolenie lub licencja, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjecie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem

  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wczesniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,

  • dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

  • oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, załącznik Nr 2.


  1. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej


Wykonawca jest zobowiązany sporządzić wszystkie dokumenty zgodnie z SIWZ (na wzorach stanowiących załączniki niniejszej specyfikacji).

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokumenty dołączone do oferty winny być wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

  1. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej


  • umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie

  • do wspólnej oferty winny być załączone dokumenty dla każdego partnera z osobna lub łącznie zgodnie z informacją podaną w załącznikach.


Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami


Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Pytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie i skierowane na adres:

Urząd Gminy Gzy

06-126 Gzy

pow. pułtuski

woj. mazowieckie

Zamawiający udzieli niezwłocznie odpowiedzi wszystkim wykonawcom, którzy otrzymali zaproszenie do udziału w postępowaniu, chyba, że pytanie wpłynęło do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami.


Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami


Osoby upoważnione ze strony zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami:

Elżbieta Głowacka Jadwiga Frąckiewicz
tel. 023 691 31 22 tel. 023 691 31 76
06 - 126 Gzy, Gzy 9, pokój nr 5


Wadium


Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium


Termin związania z ofertą


Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert, tj. do dnia

27 października 2006 roku.


Opis przygotowania oferty


    1. Przygotowanie oferty


  1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.

  2. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

  3. Wykonawca w prowadzonym postępowaniu składa wyłącznie jedną ofertę.

  4. Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa

  5. Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy należy dołączyć stosowne umocowania prawne.

  6. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w niniejszej specyfikacji.

  7. Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami – załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.

  8. Poprawki w ofercie winny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

  9. Wszystkie strony oferty winny być spięte w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.


Inne wymagania dotyczące przygotowania oferty


Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu/ zamkniętej kopercie w:

Siedzibie zamawiającego

Urząd Gminy Gzy

06-126 Gzy

pokój nr 3


Koperta / opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:

Gmina Gzy 06 – 126 Gzy, pow. pułtuski i oznakowane następująco:


„Obsługa bankowa kredytu długoterminowego”,

koperta powinna być oznaczona nazwą wykonawcy i jego adresem.


Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert


Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego/ jak wyżej do dnia 26 września 2006 roku do godz.1000.

Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.


Miejsce otwarcia ofert


W siedzibie zamawiającego:

Urząd Gminy Gzy 06 – 126 Gzy

Pokój nr 6 w dniu 26 września 2006r. o godz. 1100.


XVI. Opis sposobu obliczenia ceny


Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.

Cena może być tylko jedna.

Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty / związania/.

Inne: Określenie kosztu całkowitego kredytu wg stopy WIBOR 3 M, marży, prowizji i innych kosztów na dzień 05.09.2006 r.


XVII. Kryteria oceny oferty


  1. Kryteria oceny ofert


Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):


Nazwa kryterium – cena 100 %


Oferta spełniająca warunki niniejszego postępowania z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, spełniającym wymagania przypisana proporcjonalnie mniejsza liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.

  1. Zastosowany wzór do obliczenia punktowego:


( C min / C oferty )* 100, gdzie: C min - najniższa cena ze wszystkich ofert

C oferty - cena badanej oferty



  1. Wynik


Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryterium) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.


XVIII.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

XIX.Warunki umowy


  1. Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.

  2. O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem.

  3. Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.

  4. Postanowienia umowy zawarto w:

Projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 3.


XX.Środki ochrony prawnej


W toku postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy.

XXI.Ogłoszenie wyników


Wyniki postępowania zostaną ogłoszone zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w siedzibie zamawiającego. Niezależnie od ogłoszenia wyników wszyscy wykonawcy uczestniczący w postępowaniu o zamówienie publiczne zostaną powiadomieni w formie pisemnej.


XXII.Postanowienia końcowe


Postanowienia końcowe


Zasady udostępniania dokumentów


Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu oraz w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i dokumentów lub informacji zastrzeżonych przez uczestników postępowania. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:

  • zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,

  • zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,

  • zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,

  • zamawiający umożliwi kopiowanie dokumentów odpłatnie, cena za 1 stronę 1 zł,

  • udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania.


W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.

XXIII.Załączniki


Zał. Nr 1 Formularz ofertowy

Zał. Nr 2 Oświadczenie

Zał. Nr 3 Projekt umowy

Zał. Nr 4 Wykaz osób do kontaktu.






Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2279215]

przewiń do góry